Stowarzyszenie - Lokalna Grupa Działania Żywiecki Raj

ul. Królowej Jadwigi 6, 34–325 Łodygowice   |     +48 33 475 48 21   |     +48 570 754 821 |   -A A A+ |   Dośtępność

Konsultacje społeczne kryteriów wyboru operacji

  

Plakat
fot. Plakat

Konsultacje społeczne kryteriów wyboru operacji w ramach Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność obszaru LGD "Żywiecki Raj" na lata 2023-2029

W związku z realizacją umowy ramowej i zgodnie z Procedurą ustalania i zmiany niebudzących wątpliwości interpretacyjnych kryteriów wyboru operacji przedstawiamy propozycję dokumentacji do konsultacji społecznych:

  • Kryteriów wyboru operacji dla zakresu: rozwój przedsiębiorczości, w tym rozwój biogospodarki lub zielonej gospodarki poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej.

  • Kryteriów wyboru operacji dla zakresu: rozwój przedsiębiorczości, w tym rozwój biogospodarki lub zielonej gospodarki poprzez podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej przez osoby fizyczne.

Przed nami ważny etap – dobór kryteriów wyboru operacji w ramach Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność obszaru LGD "Żywiecki Raj" na lata 2023-2029 (LSR). Chcemy, aby jak najlepiej odpowiadały one na potrzeby naszego regionu. Dlatego zapraszamy Was do wyrażenia swoich opinii i sugestii!

Jednym z kluczowych elementów Strategii Rozwoju Lokalnego jest wprowadzenie i promocja marki „Żywiecki Raj”, która stanowi oddolną inicjatywę mającą na celu rozwój turystyki w regionie. W dobie silnej konkurencji pomiędzy atrakcyjnymi obszarami turystycznymi w Polsce, konieczne jest skuteczne wyróżnienie Żywiecczyzny i podkreślenie jej unikalnych walorów.

Marka „Żywiecki Raj” ma nie tylko promować region, ale także stworzyć kompleksową i rozpoznawalną ofertę turystyczną, która będzie atrakcyjna przez cały rok. Jej głównym celem jest ograniczenie sezonowości ruchu turystycznego oraz stworzenie katalogu produktów i usług, które w sposób optymalny i zrównoważony będą odpowiadać na potrzeby turystów.

Dzięki marce „Żywiecki Raj” region zyska silniejszy wizerunek, a oferowane atrakcje będą miały wspólny, spójny system promocji. Informacje na temat miejsc i usług staną się bardziej dostępne i wiarygodne, co ułatwi turystom organizację pobytu. Przyjezdni będą mogli sprawnie korzystać z bazy noclegowej, gastronomicznej oraz licznych atrakcji, tworząc pełnowartościowe i wyjątkowe doświadczenia.

Wprowadzenie marki turystycznej „Żywiecki Raj” to także szansa na nawiązanie szerszej współpracy pomiędzy lokalnymi organizacjami turystycznymi, samorządami i przedsiębiorcami z branży turystycznej. Wspólne działania na rzecz promocji regionu przełożą się na rozwój usług, poprawę infrastruktury oraz profesjonalizację zarządzania turystyką na poziomie lokalnym.

Każdy projekt finansowany w ramach LSR powinien realnie wpływać na rozwój naszej społeczności. Kryteria wyboru pozwalają nam obiektywnie ocenić zgłaszane inicjatywy, zapewniając transparentność i sprawiedliwość procesu.

Dążymy do tego, aby nasze kryteria były przejrzyste, sprawiedliwe i dostosowane do potrzeb naszego regionu. Dzięki nim wybór projektów będzie obiektywny, a dofinansowanie trafi do najlepszych inicjatyw.

Jeśli mają Państwo  uwagi/propozycje zmian prosimy, aby wszelkie uwagi nadsyłali Państwo na Formularzu uwag mailem na adres: biuro@zywieckiraj.pl lub składali osobiście w biurze Stowarzyszenia – Lokalna Grupa Działania „Żywiecki Raj”, ul. Królowej Jadwigi 6, Łodygowice do dnia 25.04.2025 r. do godz. 09:00.