Wizytę studyjną rozpoczął wykład dr Bartłomieja Bigi pt. Firma-Idea: nowe podejście do wartości w biznesie. Firma-Idea to: "zagadnienia związane ze sprawiedliwym podziałem dóbr, marketingiem wartości, uważnie obserwowaną i szeroko pojętą kulturą i jej wpływem na gospodarkę, społeczną odpowiedzialnością biznesu, rewolucją jaka odbywa się na polu relacji Klient – Firma – to tematy ważne" czytamy na stronie firmaidea.pl poświęconej temu właśnie tematowi.
Następnie odbyły się warsztaty Design thinking, prowadzone przez Łukasza Maźnicę, eksperta specjalizującego się w zagadnieniach związanych z zarządzaniem publicznym oraz ekonomią kultury. Design thinking jest metodą tworzenia innowacyjnych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników. Celem tej metody jest rozwiązanie problemów poprzez stworzenie nowych, innowacyjnych produktów, usług lub procesów poprzez określenie prawdziwych potrzeb pojedynczego użytkownika. Proces design thinking składa się z 5 etapów: empatia, definiowanie problemu, generowanie pomysłów, budowanie prototypów oraz testowanie. Podczas warsztatów uczestnicy poznali (oraz przetestowali) narzędzia pozwające w lepszym zrozumieniu odbiorcy a co za tym idzie w tworzeniu produktów i usług kompatybilnych z potrzebami.
Podczas wizyty studyjnej uczestnicy wzięli udział w wydarzeniach kulturalnych. Pierwszy dzień wizyty zakończył musical w Teatrze muzycznym Variété – "Opera za trzy grosze". Temat spektaklu wiązał się poniekąd z tematem wizyty studyjnej. Firma „Przyjaciel Żebraka i s-ka” prowadzona przez jednego z głównych bohaterów Jeremiasza Peachuma, jest całkowitym zaprzeczeniem wartości FIRMY - IDEI. W drugim dniu w godzinach dopołudniowych miało miejsce zwiedzanie Podziemii Rynku Głównego.
Następnie uczestnicy wizyty udali do Centrum Dydaktyki AGH przy ulicy Reymonta 7, które pomimo weekendu tętniło życiem. O godzinie 13 rozpoczęła się Konferencja Wiosna Przedsiębiorców. Jest to wydarzenie, pomagające w odkryciu dobrego biznesu - co z jednej strony oznacza prezentowanie wyjątkowej wiedzy od praktyków biznesu i rozwoju osobistego, z drugiej strony - wspieranie dobrych idei. Więcej o wydarzeniu na stronie internetowej wiosnaprzedsiebiorcow.pl
Wiedza i doświadczenie zdobyte podczas wyjazdu są nie do przecenienia. Dziękujemy za organizację wizyt studyjnch pn. „Dobre praktyki FIRMY-IDEI” Fundacja Gospodarki i Administracji Publicznej w Krakowie. Wizyty studyjne współfinansowane były ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020” i objęte umową o przyznanie pomocy nr 00561–6935-UM1230896/18.